Realisatiecoach Mario Bierkens: ‘Minder praten, meer doen!’
Klaar voor de Start 2016
Met prijzen voor uitblinkers, een bevlogen betoog van Mario Bierkens, de cabaretteske presentatie van Berit Companjen, culinaire verrassingen en ruim tijd voor netwerken bevatte de nieuwjaarsbijeenkomst van de lokale ondernemersclubs op woensdag 20 januari alle ingrediënten om bij de ruim 200 aanwezigen in de smaak te vallen.
Klaar voor de Start 2016 van MKB Leidschendam-Voorburg, Vlietsteden Ondernemers Club en Leidschendamse Business Club in het gebouw van het ID College begon met een korte video van MKB LV over het belang van lobby en de resultaten ervan voor ondernemers. Daarna presenteerde kennispartner RaboBank Regio Den Haag het nieuwe financieren voor ondernemers in een sterk veranderende wereld. Deze zogenoemde stapelfinancieringen kunnen ondernemers met goede plannen helpen om sneller te groeien.
In de prijzen
De prijzen voor respectievelijk de meest uitblinkende student, ondernemer en overheids-functionaris kwamen terecht bij respectievelijk Joanne Trompert, stagiaire bij ICI Paris in Leidsenhage, Carlo Abbing van Zonne-Energie op Maat, en Margreet Laarman en Margreet Witteveen, beleidsmedewerkers van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Een verrasssende Retail Pluim was weggelegd voor Jacq Cornelissen, centrummanager ten behoeve van drie winkelcentra in onze stad.
Meer rendement uit elke tent
Het thema van de bijeenkomst – meer rendement uit elke tent – werd door realisatiecoach Mario Bierkens op energieke wijze uit de doeken gedaan. Plannen maken is één, maar men blijft te vaak hangen in het schrijven van plannen en het praten over ambities, terwijl deze plannen niet uitgevoerd worden. Maar vier procent van alle voornemens wordt daadwerkelijk uitgevoerd. Daarom is het belangrijk het gedrag van managers en medewerkers zo te veranderen dat de realisatiekracht van de onderneming of organisatie wordt vergroot. Bierkens zetten de aanwezigen niet alleen aan het denken – en werken – hij reikte ook concrete tips en technieken aan. Zijn adviezen waren ook aan het adres van commedienne Berit Companjen goed besteed. In haar slotact maakte ze op vaak hilarische wijze duidelijk hoe goede voornemens bij haar uitpakken.
Tijdens de culinaire ‘netwerk-napraat’ bracht een dertigtal studenten van het ID College als onderdeel van een training Leren Netwerken de theorie in praktijk. Deze cursus is een uitvloeisel van de samenwerking van MKB LV in het Platform Economie, Onderwijs & Arbeidsmarkt met beroepsonderwijs en gemeente.
De ondernemersorganisaties benadrukken dat mede dankzij Rabobank Regio Den Haag, Huawei Technologies, ID College, Het Krantje, Van Leeuwen Catering, Forward Events en het WerkgeversServicepunt de nieuwjaarsbijeenkomst uitgegroeid is tot een zeer gewaardeerd treffen aan het begin van het jaar.
Een fotoimpressie van de bijeenkomst kunt u hier bekijken.
De presentatie van Mario Bierkens is hier na te lezen.